söndag 13 mars 2016

Soap & Glory Clean Girls Body Wash

Sedan någon månad tillbaka kan vi här i Sverige köpa Soap & Glory via Boots internationella webshop. De skickar alltså till oss här i Sverige numera. Jättekul tycker jag då Soap & Glory har varit väldigt svårt att få tag i här. 

Soap & Glory Clean Girls Body Wash

Soap & Glory Clean Girls Body Wash

Jag har Clean Girls body wash hemma, den kommer i en stor flaska på 500 ml och är utrustad med pump. Doften är inte riktigt vad jag förväntat mig, den doftar tvål, ni vet den där typiska hård tvål doften? Jag har provat några andra produkter från märket tidigare och de tyckte jag doftade mycket bättre än den här. Den doftar ju inte illa men jag hade högre förväntningar. 

Utöver doften så är det en trevlig duschkräm, löddrar fint och känns inte allt för uttorkande på huden. Jag hade gärna provat duschkräm från märket med annan doft, någon av de två citrusdofterna lockar mig mest. Får bli när jag provar att beställa från Boots. 

Har ni provat något från S&G? Någon produkt ni gillar extra mycket? 

So I've tried the Clean Girls Body Wash from Soap & Glory for a while now and I have to say that I like the product but I had higher hopes on the scent. I've tried some of their other products and they smelled amazing. But this one smells like typical hard soap, which is an ok scent but no more then that. I mean there are so many great scents and they could have chosen any one. But this one is a bit meh. As a body wash though it's good, lathers up nicely and doesn't leave my skin super dry. I'm very curious on the citrusy scents from the brand. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!