lördag 2 januari 2016

The Body Shop Drops of Youth Nyheter

Vi känner igen Drops of Youth från The Body Shop sedan tidigare. Serumet har jag använt upp en flaska av och gillade den, enligt TBS säljer de en flaska av serumet var 23:e sekund. Jag har provat deras ögonserum som jag tycker har en skön kylande känsla, mest på grund av metallkulan, Bouncy sleeping mask har jag också provat och gillat. 

Nu gör man om formulan på serumet, två nya produkter lanseras och man ändrar förpackningen på produkterna. Det som utlovas är att porerna ska se mindre ut, minskat intryck av fina linjer och att huden ska kännas smidigare. 
De ingredienser man trycker på är edelweiss, martorn och strandlilja, då är det växtstamceller ifrån dessa tre man har använt. 
Edelweiss har skyddande egenskaper, martorn har sammandragande egenskaper och strandlilja har uppfriskande egenskaper. 

Jag tycker att konceptet är bra och produkterna kan användas av de flesta. 

Nyheterna är en kräm och en essence lotion. Essence lotionen används efter rengöring och innan serum, så i princip som ett ansiktsvatten bara att det har en lite mer trögflytande konsistens. 

Jag har gjort en first impression video på dessa så vill ni se den kommer ni till videon genom att klicka här.

De nya produkterna lanseras den 12 januari. 
Vad tror ni om nyheterna? Något som verkar intressant? 


The Body Shop Drops of Youth

The Body Shop is launching two new products in their Drops of Youth range and they also have reformulated their Drops of Youth serum. I liked the serum when I've tried it in the past so I hope that they've not done something drastic that changes it, not to the better that is. If it's better I'd love it. 
And they've added a cream and what they call an essence lotion which basically works as a toner but is a bit thicker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!