söndag 13 december 2015

Viva La Diva Perfect Brows Palette

Har ni sett Viva La Divas nya paletter? De är verkligen jättefina, plåtförpackningar och väldigt lika Too Faced förpackningar. Men de är väldigt fina och prisvärda. 
Jag skulle vilja prova någon av de nya paletterna med ögonskuggor, det blir säkert tids nog. 
Idag tänkte jag visa deras nya Perfect Brows palette den kommer i en svart plåtlåda som stängs med ett magnetlås. I locket så finns det stenciler som man kan använda när man målar sina bryn. Bakom de finns en spegel. 
I själva paletten så finns det en highlighter i krämform, ett setting vax och två puder, ett lite mörkare och ett lite ljusare. 
Det finns även en pincett, en spolie borste och en snedställd borste. Jag brukar aldrig gilla pincetterna som följer med paletter och jag gillar inte den här heller, jag tycker spetsen är för tjock och svår att jobba med. Däremot så är både den snedställda borsten och den lilla spolie borsten helt ok. Det är ju lite svårare att jobba med så kort skaft men de är helt ok. 
Pudren är bra pigmenterade och lätta att jobba med. Setting vaxet är bara att lägga på antingen innan eller efter man lagt pudret. Highlightern är jag inte helt överens med då jag inte riktigt gillar färgen, jag tror jag hade tyckt den var bättre om den kom i puderform. Men den är helt ok den med. 

Så, är man ute efter en prisvärd palette för ögonbrynen så tycker jag absolut man ska kika på denna. 
Jag har även gjort en liten enkel tutorial där jag använder den här på min youtube kanal, ni hittar videon här. 
Var snälla dock, det är min första tutorial så have mercy ;)

Viva La Diva Perfect Brows

A cute and quite good palette for your brows. It contains everything you need to do your brows. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!