måndag 30 november 2015

The Body Shop Winter Trend 2015

Varje jul släpper The Body Shop sina juldofter till kroppen, de släpper också en serie med make up som de brukar kalla Winter Trend. Man brukar ha en varm del och en kall del och så även i år.

The Body Shop Winter Trend 2015
De produkter jag har är ögonskuggepaletter och två glitterlack. Paletterna är gjorda i hård papp och har en spegel i locket, det följer även med en applikator i varje palette. Årets kalla palette heter Swinging Silver och går i blått och silver den rosa/aprikosfärgade funkar jättebra som rouge. Den silverfärgade skuggan är helt klart den med bäst pigmentering och glider på hur fint och jämnt som helst, den mellangrå/silver är den med sämst pigment men den är samtidigt inte jättedålig. 
Grooving Gold är den varma paletten och den går i guld och lila, en kombination som jag tycker är hur fin som helst. Även här är det den guldfärgade skuggan som är klart bäst, dock tycker jag att alla färger i Grooving Gold levererar bra. 

The Body Shop Winter Trend 2015
Lacken jag har hemma heter Silver Sequins och Gold Sequins och är båda glitterlack i guld och silver men båda innehåller även små svarta "glitter". 

The Body Shop Silver Sequins, Gold Sequins
Kollektionen innehåller även läppstift, glitter eyeliner, några andra färger på nagellack och Sparkler som vi sett tidigare år i andra färger. 

Jag tycker Winter Trend verkligen passar för jul och nyår med allt glitter och guld och silver, det känns väldigt rätt för säsongen. Min favorit är, kanske inte helt otippat, den varma looken. Även om den kalla looken också är väldigt snygg. Jag tycker läppstiftet från den kalla looken ser väldigt fint ut, så gillar jag det mörkbruna lacket från den varma kollektionen. 

Ska ni spana in något från Winter Trend? Har ni kanske redan handlat något? Vad tyckte ni om det? 

Swatching the eye shadow palettes from The body Shop Winter Trend this year. Really loving the gold one. And some close ups on the two glitter polishes from the collection. Have you guys seen the collection? Anything you're planning to get? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!