onsdag 11 november 2015

Essie Cashmere Matte Collection

I år har Essie släppt en kollektion med fem stycken matta lack, Cashmere collection. När lacken torkar så torkar de alltså matta, jag skulle vilja kalla finishen för satin då den har lite lyster i sig. Man kan såklart ha överlack på dom och då är de som vilket annat lack som helst. 
Kollektionen går i ljusa fräscha färger som beige, rosa och lila. 
Det finns ett sjätte lack i kollektionen men det valde man att inte släppa i Sverige. Det lacket heter Spun in Luxe och är ett svart lack med blått skimmer och är ungefär hur snyggt som helst. Det sticker ut lite från resten av lacken i kollektionen och går väl inte riktigt ihop med Cashmere temat och jag antar att det är därför man valt bort det här i Sverige. Jag hade turen att få det langat av min chef när hon var på semester i USA. Wohoo!!

Hur som helst, de lacken som finns att köpa i Sverige ser ni på bilden nedan.

Essie Cashmere Matte Collection
Coat Couture är dammigt lila med blått skimmer, Comfy in Cashmere är brunlila med skimmer, Just Stitched är ljust rosa med skimmer, All Eyes on Nudes är ett beige kräm lack och Wrap me up är väldigt ljust beige med en hel del vitt i sig. 
Som jag nämnde innan så torkar alltså dessa matta och jag gillar det massor. Jag tycker att alla lack är snygga men mina favoriter är Coat Couture, Comfy in Cashmere och Wrap me up. 
Värt att nämna är att de inte sitter lika bra som lack som man toppar med överlack då de inte har någonting som skyddar färgen. Så räkna inte med att de ska sitta i sju dagar. 
Nederst på bilden ser ni en bild på Spun in Luxe visst är det snyggt? 

Säg till om det är något av lacken ni vill se på så ska jag försöka ordna det så fort jag kan. Har ni hunnit titta på dom i butik? Något ni planerar att köpa? 

Love the Cashmere collection from Essie. The colors are so pretty. Too bad that we didn't get the black one Spun in Luxe here in Sweden. Lucky me though who has a super nice boss that got it for me on her vacation in the US. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!