onsdag 21 oktober 2015

Formula 10.0.6 Pores Be Pure Skin Clarifying Mud Mask

Pores Be Pure Skin Clarifying Mud Mask, verkligen ett långt namn på en lermask, från Formula 10.0.6 är en porsammandragande och porrengörande lermask. Den innehåller bland annat jordgubb som är en mild fruksyra och rosmarin. Kaolinlera som verkar rengörande på tilltäppta porer.

Formula 10.0.6 Pores Be Pure Skin Clarifying Mud Mask
Själva masken har en svag rosaliknande färg och den doftar ganska fräscht av bär. Förvånansvärt fräscht faktiskt. Jag kan känna lite att den jobbar med huden, svag stickning/kli men inget jobbigt eller obehagligt. Den känns sval och skön på huden. När jag provar den här typen av produkt ser jag till att ha "slarvat" lite med huden innan så att det finns något att jobba på. Dennan gången hade jag lite pormaskar på och runt näsan. Och jag blev förvånad även här, mycket av pormaskarna var mycket mindre och huden överlag såg klarare ut. Dock så fick jag en finne på kinden dagen efter jag använt den men jag tror inte det är på grund av masken utan att den hade kommit ändå. Masker som verkar rengörande på huden kan ha den effekten ibland, skit som ska bort kommer upp till ytan och så får man en finne eller så. Inget konstigt alls. 
Så, jag gillar den faktiskt. God doft, har bra effekt och är skön på huden. Kostar ca 99 kr för en tub på 100 ml. Bra budget mask. 

Love this mud mask from Formula 10.0.6 it has a fresh berry scent and it feels nice on the skin. It makes my skin clear after using it. Two thumbs up. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!