onsdag 23 september 2015

Recension - Origins A Perfect World Cleanser

A Perfect World Cleanser från Origins är en djuprengörande rengöring för ansiktet. Den innehåller bland annat en vit sällsynt tesort, Silver Tip. Mineraler ska ta bort smuts, palm, kokos och havreaminosyror som tränger ner på djupet och håller huden fri från fria radikaler, motverkar uttorkning och förhindrar oxidering av huden.

Origins A Perfect World Cleanser
Jag har tagit lite rengöring i handen, fuktade händer med varmt vatten, löddret upp och sedan rengjort som "vanligt". Masserat runt och sköljt bort med vatten. Den tar bort make up lätt från ansiktet, dock kör jag alltid dubbelrengöring även om jag rengör två gånger med samma rengöring. Så efter det är all make up borta. Den tar även bort ögon male up men, den svider som tusan i ögonen så jag rekommenderar inte att använda den till det. 
Huden känns ren och stramar inte efteråt. Jag tycker att den känns ganska basic, jag hade förväntat mig lite mer av en djuprengöring som ju detta är. Men som sagt den tvättar ansiktet rent och tar bort make up. En tub på 150 ml kostar 250 kr. Finns bland annat hos Kicks. 
Av mig så får den 3/5.

This is a deep cleanser that is supposed to cleanse your face and keep it free from dirt, free radicals and will not dehydrate the skin. I expected a bit more from this since it is a deep cleanser. But I will say that it takes of the make up and makes my skin clean but I don't know. I expected something more. But it's still a decent cleanser, oh and it burns your eyes like crazy so don't use it to take off your eye make up like I did. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!