måndag 7 september 2015

Hud & Kosmetikmässan 2015

I onsdags var jag i Stockholm för SHRs fackmässa för folk i skönhetsbranchen, Hud & Kosmetikmässan. Dessutom fanns apotekmässan, egenvård, på plats vägg i vägg så man kunde kika runt på båda. 
Det fanns många utställare vilket såklart var jättekul, jag som bara var där under onsdagen hade lite svårt att hinna med allt jag ville se då det var mycket folk där hela dagen. 
Det mesta jag ville hinna med hann jga ändå. Daisy Beauty hade ordnat med en lounge där vi inbjudna bloggare kunde sitta och vila, läsa Daisy Beauty, dricka vatten, instagramma och så vidare.

Hud & Kosmetikmässan 2015 B.O.N
B.O.N fanns på plats med lite nyheter, de hade även med Vita Liberata. Märken som jag känner till sedan tidigare.

Hud & Kosmetikmässan 2015 CicaMed
CicaMed hade två montrar en med hudvård och en med lite mer medicinsk inriktning på att läka ärr till exempel.

Hud & Kosmetikmässan 2015 Dermarome
Dermarome hade en jättestor monter där de hade ett stort bord fint dukat med deras produkter. Jag fick även en ansiktsbehandling på 30 minuter med deras märke Bliss. Det som ingick var; rengöring av huden först med en gel rengöring som hade lite korn i sig, sedan en skum rengöring som skulle ge lyster, ansiktsmassage med en olja som doftade underbart, lite örtigt, en ansiktsmask som bubblade och skulle ge lyster med bland annat C-vitamin, hand och armmassage med en ny body butter som jag tror var cassis & sandalwood och till sist avslutande serum och krämer. Behandlingen var verkligen jätteskön och huden kändes mjuk och jag hade fått en fin lyster. Blev verkligen nyfiken på Bliss sortiment, body buttern doftade fantastiskt gott.

Hud & Kosmetikmässan 2015 Fabby
Fabby fanns på plats i samma monter som B.O.N och Vita Liberata, de hade jättesmarta nagelfilar i glas ska visa er i ett annat inlägg. Så hade de fotfilar i glas som också kommer i ett annat inlägg. Kul att se lite nya saker.

Hud & Kosmetikmässan 2015 Linda Mehrens
Linda Mehrens visade upp sin nya kollektion med make up borstar som alla är i syntet hår, herregud vad de var fina och supermjuka. Jag vill ha typ alla, borstnörd som man är. 

Gilda, Burts Bees, Ccs, Ren, Eco Tools ja det var jättemånga intressanta utställare. Så kul att träffa massa bloggkollegor och märken som man känner igen. Verkligen en lyckad mässa måste jag säga, ser redan fram emot nästa års mässa. Tusen tack för att ni bjöd in mig Kicki och Daisy Beauty. 

Been to a large beauty expo here in sweden last Wednesday. Super fun and lots of news. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!