måndag 3 augusti 2015

IsaDora Face Sculptor

Contour trenden växer sig bara större och större känns det som, nästan alla märken har ett kit eller en palette för just det ändamålet. För några veckor sedan lanserade IsaDora sin variant, Face Sculptor
Tidigare har vi sett två paletter i detta runda format med rouge, bronzer och highlighter. Nu innehåller den en contour färg, en bronzer och en highlighter. 
Jag äger inte det super hypade kitet från Anastasia så jag kan tyvärr inte jämföra detta med den. Dock så har jag Smashbox variant och jämför jag de två så tycker jag att de är väldigt lika. Smashbox är lite lite varmare i tonen och highlightern i Smashbox är lite ljusare och lite mer skimrig. I Smashbox så är det en spegel i locket och det följer även med en liten pensel som faktiskt är riktigt bra. 

Nu tillbaka till IsaDoras Face Sculptor. Den kommer som sagt i en rund dosa och innehåller tre nyanser. Det som är bra med denna är att det inte är supertryck i pigmenteringen, vilket gör det lätt att använda. Jag personligen applicerar lite i taget och i flera lager än lägger på massor med en gång. Så då är denna bra, man kan bygga upp färgen och det är svårt att misslyckas. Perfekt för nybörjare också.

IsaDora Face Sculptor
IsaDora Face Sculptor

IsaDora Face Sculptor

IsaDora Face Sculptor swatch
Ovan ser ni en swatch på bar hud. Färgerna är väldigt fina och enkla att använda då de är ganska neutrala i tonen, de passar de flesta. Har man väldigt mörk hy så kanske de inte syns så mycket dock så då får man kanske kika efter något annat. Men för oss som är ganska ljusa så är den toppen. Och den ligger väldigt bra i pris, ca 199 kr. Kap säger jag. 

Loving the Face Sculptor kit from IsaDora. Perfect for beginners or for us pale people. Love love love this. The pigmentation is just perfect for building up your color, you don't get to much on the brush which I think is perfect. And it's not super expensive. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!