tisdag 28 juli 2015

Vita Liberata Trystal Minerals

Trystal Minerals från Vita Liberata är det första mineral pudret med brun utan sol-effekt. Det är i princip ett mineral bronze puder med kristalliserat DHA, det aktiva ämnet i brun utan solprodukter, så man får en bronzing effekt med en gång och så när man tvättar bort sminket så har man fortfarande lite färg där man applicerat pudret.

Jag tycker det är en spännande produkt, effekten ska vara i 3-7 dagar efter man applicerat. Vill man så kan man applicera flera dagar i rad för att få ännu mera färg. Jag har använt den som en vanlig bronzer och jag får lite färg som sitter kvar efter att jag tvättat bort sminket på kvällen. Men jag bril verkligen inte jättebrun. Så är det så att man tror att man inte behöver använda bronzer på en vecka efter att ha använt den så är inte detta vad ni letar efter. Dock så är färgen pudret ger, make up effekten, hur snygg som helst och passar verkligen jättefint ihop med min hudton. Kabuki borsten som följer med är gjort av syntethår och är hur mjuk som helst. 
Som make up produkt med tillhörande borste tycker jag det är toppen. Är man ute efter brun utan sol effekten är Trystal Minerals inte vad ni letar efter. Då är det nog bättre att bara köpa en vanlig brun utan sol, Vita Liberatas brun utan sol är grymma.

Trystal Minerals Review
Vita Liberata Trystal Minerals


Trystal Minerals from Vita Liberata is a mineral bronzer with a sunless tan effect. The sunless tan effect does not really work for me, I get hardly any color at all. But as a regular bronzer this is kicking butts. It's one of the best bronzers that I've tried. The color os perfect and the brush that comes with is super soft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!