onsdag 15 juli 2015

Real Techniques Bold Metal brushes

Sedan några månader tillbaka finns Real Techniques bold metal borstar att köpa här i sverige. Som jag har läst inlägg om dessa på utländska bloggar. De är ju så himla fina och med tanke på kvaliteten på de borstar jag har från RT sedan tidigare så var förväntningarna höga. 
Jag har rouge borsten och den ovala ögonskuggsborsten hemma och ojojoj. 
Handtagen är sjukt snygga och sköna att hålla i, de har lagom med tyngd vilket gör att borsten köns balanserad. Själva borsten är gjorda av taklon så de är djurvänliga och supermjuka. 


Rougeborsten är ganska liten, vilket jag tycker är bra för då hamnar rouget där jag vill ha det. Den ser ut som en klassisk rougeborste, paddelformad. 
Ögonskuggsborsten är ganska stor och lite fluffig, perfekt för att applicera en färg över hela locket för en wash of color. Den går att sudda skugga i globlinjen också så jag tycker den är väldigt användbar. 
Jag har kommit att gilla dom väldigt mycket och vill gärna ha fler från kollektionen i min samling. 
Dock tycker jag att den trekantiga foundationborsten känns lite udda så den kommer jag nog inte att skaffa. 


Har ni provat någon av borstarna från bold metals? Har ni någon favorit?

I recently got two of the brushes from Real Techniques bold metal collection, the blush brush and the oval shadow brush. Really love them and I will check the other brushes out. The only one that I don't feel like getting is the weird foundation brush. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!