måndag 13 juli 2015

Origins Ginger Body Souffle

 Ginger body souffle från Origins är en riktigt lyxig kroppskräm, den känns lätt och luftig samtidigt som den återfuktar bra. Den innehåller bland annat citrus och lime. 
Jag tycker att doften påminner om The body shops candied ginger som de har haft några jular, dock inte i julas. Den från The body shop fastnade jag aldrig för, det var ångor med den som jag inte gillade. Den här från Origins påminner som sagt om den men samtidigt är den helt olik den. När jag tänker mig att en produkt ska dofta ingefära så tänker jag mig den som ganska citrusdoftande mer än pepparkaka. Jag skulle tro att grejen med denna är att den doftar mer åt citrushållet. 

Själva krämen är helt otroligt skön, den är vispad så den är väldigt luftig. Konsistensen på den är väldigt behaglig. Det är lite svårt att se på mina ljusa bilder men man ser det om man tittar på den. Förpackningen är en rund plastburk med guldish färgat lock, stilren om än inte så lyxig som till exempel L'occitanes Almond body milk. 
Vill man unna sig en riktigt härlig kroppskräm så kan jag verkligen rekommendera den här. Den finns även i en version som doftar grapefrukt, en smoothing och en variant för extra torr hud. Alla dessa ligger på samma pris, ca 405 kr, så detta är en produkt som man köper för att unna sig något extra. 




Ginger body souffle from Origins is a whipped body cream, it does smell a bit like The body shops candied ginger scent they had for a couple of christmases. I never liked the one from The body shop, I think it smelled a bit too much like gingerbread for my taste. When I think of ginger scented products I think of more citrus smelling things, I believe that that's the case with this. It doesn't smell like straight citrus but it has more then the Body shop version. And it suits me better. The cream is absolutely amazing, super smooth and leaves my skin super soft. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!