fredag 10 juli 2015

Formula 10.0.6 Absolute Dream Clean

Alltså namnet på detta märket lär jag aldrig någonsin lära mig, jag tycker det är lite svårt att komma ihåg alla siffror och punkter. 
Ja ja, jag klarar mig nog ändå. Den här rengöringen har jag haft ståendes i duschen ett tag nu och tänkte att det var dags för en recension. 
Det är alltså en koncentrerad krämrengöring som ska skumma. Den ska även innehålla gurka och grape. 
Doften på produkten är behaglig, inget starkt eller så men den har en fräsch doft. Jag tycker att konsistensen stämmer överens med att den är koncentrerad, den är ganska tjock och löddrar upp fint och ger ett silkesmjukt lödder. Löddret blir mjukt och känns tjockt men inte på ett negativt sätt. Jag använder inte den för att ta bort make up så hur den klarar det kan jag inte svara på, jag använder en olje-rengöring för att ta bort make up:en och sedan använder jag denna för att ta bort alla eventuella rester från oljan. 
Huden känns väldigt ren efter att ha använt den, nästan squeaky clean. Huden känns dock inte torr eller stram efteråt. Men jag följer ändå alltid upp med ansiktsvatten, serum, kräm osv. Efter att ha rengjort ansiktet. 
För att vara i budget klassen tycker jag verkligen att detta är en bra rengöring och kommer absolut att köpa mig en ny när denna är slut. 


Have been using this Cleanser from Formula 10.0.6 for a while now and I really like it. I don't use it for removing make up, I use it as a second cleanser after a cleansing oil or butter. And it works really well, my skin doesn't feel dry or irritated after using this. The lather feels very thick and silky, it feels like this is more pricy than it actually is. I will definitely buy another tube of this when this one is out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!