fredag 26 juni 2015

Origins KissZing Coral Crush

I Februari lanserade Origins deras version på läppkrita, KissZing, som ska ge lätt täckning och ett lätt glansigt resultat. De innehåller en hel hög med oljor, mangofröolja och jojobaextrakt bland annat, som ska återfukta och verka vårdande på läpparna. Den kommer i sex olika nyanser och jag har en av dom, Coral Crush


Jag tycker att designen på kritan är väldigt tilltalande med sina silverdetaljer och blommor på. Den är av den sorten man skruvar upp så man behöver inte vässa den om man inte vill, jag kommer inte vässa min då jag tycker att det går åt alldeles för mycket produkt när man gör det. 



Här ser ni en swatch på bar hud. Jag tycker nyansen är väldigt fin, den drar lite åt brunt på mina läppar dock, det har säkert att göra med läpparnas nyans som de redan har. Den känns väldigt mjuk och behaglig på läpparna. Jag upplever inte de som uttorkande, förmodligen tack vara de återfuktande ingredienserna. Pennan har en svag doft av mint. Jag är sugen på Begonia Blush då den ser verkligt fin ut. 
De finns bland annat på Kicks och kostar ca 195 kr. 

Have tried the fairly new KissZing lip pencil from Origins. I have tried the color Coral crush it looks super pretty in the tube and on my hand swatch but on my lips it goes a bit towards brown. But it's still pretty. I think it's my natural lip color that gives that color to it. It feels really nice and smooth on the lips and it gives not a complete opaque Finnish. I really like this and will look at the other colors, Begonia blush looks amazing. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!