tisdag 2 juni 2015

Clinique sculptionary cheek contouring palette Defining Nectars

Clinique har under våren släppt ett gäng med paletter för ansiktet. Det finns fem olika nyanser att välja på och i varje så finns det tre olika fält med färg. Jag har den som heter Defining nectars och går i korall/persiko toner. 


Det finns en ljus nästan rosa nyans som fungerar att highlighta med, en mellan nyans som är rosa men drar åt persika och till sist en korall tonad del. Tanken är att man ska kunna använda de olika nyanserna för att skapa dimension och skulptera ansiktet. Just den här paletten känns inte som att den är optimal för det, det är snarare ett rouge där man kan välja lite hur stark färg man vill att det ska ha. Den ljusa går ju dock att använda separat för att highlighta. Är det skulptering av ansiktet man vill göra så tror jag att Defining nudes är ett bättre alternativ av dessa paletter. 

Jag är dock väldigt förtjust i att använda den som rouge, jag blandar alla tre nyanser och gillar resultatet. Paletterna finns i cliniques webshop och kostar ca 345 kr. 


Swatch of Cliniques Defining nectars palette. Really like this a a blush, I don't think that this particular shade is so good for contouring, but it's lovely as a blush. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!