tisdag 12 maj 2015

Skönhetskryssning med Daisy Beauty 2015

Den 24 april åkte jag och ett gäng andra bloggare på kryssning till Helsingfors med skönhetstidningen och sajten Daisy Beauty. Det var första gången jag fått möjlighet att följa med på en av deras resor så jag blev givetvis jätteglad över möjligheten. 

När jag kom till Stockholm så mötte jag upp Camilla, som blev min hyttkompis, och Sofie. Vi tog oss från centralen till Värtahamnen, jag har väldigt dåligt lokalsinne så skönt att ha någon att virra runt med. 



Första dagen bestod av musikal (Fame) ombord på båten. Jag trodde verkligen inte att musikal på finlandsfärja skulle vara så bra. Men den var verkligen bra. Till den åt vi tapas och drack bubbel. 
Efter musikalen fanns det lite tid att göra vad man ville, kolla tax free'n, vila eller göra sig redo för middagen. Det var buffé på fredagen, den var verkligen god. Det fanns mycket att välja på och jag tror alla hittade något som de gillade. Jag åt hela TRE tallrikar med mat och efterrätt på det sen. Jag brukar inte vara någon storätare men hjälp det var gott. 
När vi ätit var vi några som gick till baren och drack lite drinkar och efter det gick vi till Depend tjejernas rum för manikyr och satt och pratade långt in på natten. Det var verkligen hur trevligt som helst, att få sitta och prata om det man tycker är kul och har som hobby. Sån't som de flesta i min umgängeskrets inte är ett dugg intresserade av. Det är värt så otroligt mycket att få träffa likasinnade och bara babbla. 


Lördagen var det upp tidigt som gällde för presentationer av nyheter från fyra olika märken. Men först åt vi frukost, som också var hur god som helst. Det är vid sådana tillfällen jag önskar att jag kunde äta hur mycket som helst, hehe. 


Efter frukosten var det presentation av Garnier som pratade om miceller. Jag lärde mig en hel del under den presentationen som trots att den var på engelska var väldigt pedagogisk. Mycket br presentation. 


Efter Garnier var det Depend's tur där Bea pratade en del om företaget, lite bakgrund och hur de jobbar. Så presenterade hon även deras senaste produkter, en serie de kallar O2, kemiska betäckningen för syre. Det är en serie nagellack som, om man använder underlack, färgat lack och överlack ur samma serie, ska släppa igenom 30 % syre till nageln medans ett vanligt lack har ett syre genomsläpp på 0%. Att nageln får syre under tiden man har lack på ska alltså på sikt förbättra nagelns kvalitet. Intressant. 
De släpper även ett gäng med nagel och handvårdande produkter under samma serie, de heter också O2, men det är endast lacken som har den effekten på naglarna. 


Efter Depend's presentation så var vi framme i Helsingfors och vi hade lite fri tid att göra vad vi ville i staden. För mig så var det första gången i Finland. Jag har nog egentligen inte haft någon uppfattning om hur det ser ut i Finland, inget jag tänkt på liksom. Men Helsingfors var en väldigt fin stad och jag tyckte inte att den kändes så stor, men nu såg jag ju säkert bara en liten liten del av den. 
Vi besökte Stockmann och Inglot, för mig blev det inget shoppande. Främst för att den lilla Inglot butiken var väldigt urplockad och stora delar av sortimentet fanns inte inne. Det kändes tråkigt och då tappade jag liksom suget. 
Vi avslutade vistelsen i Helsingfors med ett besök på en restaurang, tror den var Italiensk. Den hade väldigt god mat. 


När vi var tillbaka på båten så hade vi lite tid att vila innan de sista två presentationerna drog igång. Det var först Loreal som presenterade en nyhet i form av läppglans, Le Gloss. De presenterade också deras sommar look, som såg riktigt fin ut, eyelinern var helt amazing. Looken går i turkost. De visade även deras nya Metallix lack. 

Efter Loreal så var det dags för Vita Liberata att prata lite brun utan sol. Det fanns möjlighet att bli spray tanad om man ville men då jag gör det på jobbet när jag vill kände jag inte att det var något jag behövde prova. Då jag precis blivit av med min senaste spray tan. 
De pratade lite om vad som händer i huden när man använder brun utan sol, DHA't, det aktiva ämnet i BUS reagerar med aminosyror man har i huden och det sker en Millard process och man blir brun. Det finns även vissa faktorer som påverkar resultatet av BUS som bland annat sjukdomstillstånd, var i månaden man befinner sig osv. Detta påverkar nivåerna av aminosyror och därför kan reslutatet påverkas. 
De visade även två nyheter, en mask som man har på under natten som ska ge en lätt BUS effekt samt ett mineral puder som också ska ha en lätt bus effekt. 

Efter Vita Liberata så var det slut på presentationerna och det fanns lite tid att göra sig klar för middagen. Vi hade någon timme på oss så jag och Camilla smet över till våra grannar Malin och Emelie, även Sofie var där. Vi hade allmänt trevligt och drack både guldfärgat bubbel och likör med hallon och grädd smak. Båda var himla goda. När det började bli dags för middag så gav vi oss ner till restaurangen. 


Innan middagen så presenterades de som fått bäst resultat i beauty quizen, det var ett gäng frågor som handlade om föreläsningarna och vad de handlat om, samt en utslagsfråga. Helt chockad över att jag vann. Jag som aldrig vinner något. Blev super glad! En flaska champagne fick jag :)
Förrätten var så god, jag tog det vegetariska alternativet. Till huvudrätt så åt jag grillad oxfile, så himla gott. Huvudrätten slank visst ner innan jag ens hann att fundera på att fota den. Så den har jag ingen bild på. 


Och till efterrätt, chokladtårta. OMG! den var supergod. 


Efter middagen så gick jag och några fler upp till en hytt och satt och pratade länge om allt möjligt. Det var väldigt trevligt. Det blev med andra ord ganska lugnt för mig. Jag gick dock och lade mig vid två så jag trodde att Camilla låg och sov när jag kom tillbaka till hytten men icke. Jag somnade och märkte aldrig ens att hon kom in sent på natten. 
Åt ytterliggare en supergod frukost på söndagmorgonen innan det var dags att gå av båten. Tog mig tillbaka till centralen och det var dags att åka hem. 
Jag hade tänkt att instagramma en del från resan men då Wi-fi't på båten var ganska dålig så blev det inte så mycket med det. Jag var dessutom lite orolig att jag skulle må illa om det gungade men jag förberedde mig med åksjukepiller så det gick hemskt bra. Jag var inte så flitig med kameran som jag planerade men det var för att jag hade fullt upp med att ha kul. 

Produkterna kommer komma upp i separata inlägg allteftersom jag hinner med. 

Vill verkligen tacka Kicki, Sam, Daisy beauty och alla sponsorer för att jag fick följa med på den här resan. Det är något jag kommer ha med mig länge. Verkligen en minnesvärd helg med massa kärlek. Så tusen tack <3


Summary of my trip to Helsinki with Daisy Beauty. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!