söndag 10 maj 2015

Dior Addict Lip Glow Spf 10

Jag har varit sugen på Dior Addict Lip Glow SPf 10 ganska länge och har äntligen provat. Det är ett vårdande läppbalsam som ger lite färg till läpparna. Dessutom innehåller det spf 10. 

Läppbalsamet kommer i vad jag tycker är en klassisk Diorhylsa, ni vet med den lilla knoppen högst upp på toppen. Balsamet känns mjukt och behagligt på läpparna. Det ger även en lite mer intensivare färg till läpparna. Precis som min vanliga läppfärg fast lite mer färg bara. Så att den framhäver den naturliga läppfärgen tycker jag verkligen att den gör. Jag kan inte riktigt svara på om färgen sitter hela dagen då jag brukar applicera flera gånger på en dag. 
Jag upplever inte att det är lika återfuktande som det jag använder på kvällen innan jag lägger mig, vilket är antingen ett läppbalsam från Comfort Zone eller Nuxe. Men under dagen brukar jag inte använda så heavy duty ändå så för mig är det perfekt på dagen. 

Så för den som vill unna sig ett lyxigt läppbalsam som ger aningens med färg kan jag verkligen rekommendera detta. Det går på ca 360 kr så det kanske inte är något man köper varje gång men som sagt, perfekt om man vill unna sig lite vardagslyx. 


Really been enjoying this lip balm from Dior. It gives my lips a bit more color and moisturizes good for a lip balm that you use during the day. It's not something you put on before you go to bed. It also has spf 10 which I love. So this is really a splurge product for me. Love it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!