tisdag 14 april 2015

Vichy Ideal Body Serum Milk

Denna kroppslotion är ganska ny och tillhör Vichy's Ideal Body serie. Den innehåller bland annat LHA, hyaluronsyra och tio oljor. Den ska göra huden fastare, jämnare och ge fin lyster. Serum/lotionen har en geleaktig konsistens och innehåller pärlemor. Den ska absorberas snabbt. 
Lotionen innehåller även Thermalskt källvatten från Vichy, men som jag förstår det så gör alla Vichy's produkter det. 

Den är rekommenderad till normal till torr hud och passar även om man har känslig hud. Paraben fri. 

Jag har använt den i nära på en månad nu och jag gillar den verkligen. Doften är helt fantastisk. Den går snabbt in i huden, känns dock lite silikonig på huden kan jag tycka. Lämnar ingen kladdig hinna efter sig. Dock tror jag att body balmet hade passat mig bättre denna tiden på året då jag är ganska torr just nu och denna ger inte riktigt tillräckligt med fukt för att hålla det torra borta. Så, balmet står på min att köpa lista. Denna kommer nog att vara perfekt till sommaren. Jag verkligen älskar doften av denna. 
Finns på apotek för ca 219 kr. 

För skojskull så skiver jag med doftnoterna; persikoblomma, fresia, tiarablomma, ros, viol, mysk, vanilj och ambra. 
 


My new body lotion obsession. Vichy Ideal Body Serum milk. Smells amazing. Doesn't give me enough moisture during the cold months though. I think the balm is better for the cold months.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!