måndag 6 april 2015

Recension IsaDora Volume lash styler

Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig påsk och njutit av att vara ledig, om ni varit det. 

Den senaste mascaran från IsaDora heter Volume lash styler och är en volymmascara med solfjäderseffekt. Den ska ge full volym, perfekt separation och definition, förlängande och är fukttålig. 

Borsten är gjord av gummi och har en lite annorlunda form, nästan som en trekant fast med rundade hörn. Det första jag la märke till var hur mycket produkt som följer med när man drar upp borsten, det brukar inte vara ett gott tecken. Ni kan se detta på bilden längst ner. 

Jag har provat den i några veckor och känner mig redo för ett omdöme. Först och främst ska jag säga att jag har väldigt korta, raka, tunna stumpar till fransar, de är inte mycket att hurra för tyvärr. Så ha det i åtanke när ni läser detta. 




För att dra med sig så mycket produkt ut på borsten så blir det inte alls klumpar av mascaran, dock får man akta sig för att måla med änden då blir det katastrof. Den mer volym och längd till mina fransar än de flesta andra, den separerar inte jättebra men hyfsat och det blir som sagt inga klumpar. Den håller en hel dag, någon enstaka dag har jag sett en smula eller två under ögat, inte varje dag utan en eller två dagar bara. Det känns som att den är ganska fukttålig då jag gått i regn, normalt regn inte ösregn, en kortare bit utan att det påverkat mascaran. Den tvättas av väldigt enkelt. 

Jag ser ingen solfjäderseffekt men det kan ju ha med mina egna fransar att göra. Så har jag inte helt klart för mig vad som menas med full volym. Så om den verkligen ger full volym kan jag inte svara på. 

För mig är detta ändå en riktigt bra mascara till ett bra pris. Det är faktiskt en av de bättre jag provat på länge så två tummar upp från mig. Jag kommer helt klart att köpa mig en ny när denna är slut. 
Har sett att den finns ute i butik nu. Har någon av er hunnit prova?



Swedish brand IsaDora has recently launched a new mascara and I really enjoy it. My lashes are short, straight and thin so not many mascaras do what I want them to but this one is good. It gives them some length, and some volume and it doesn't fall down on my cheeks. It's not waterproof but it's resistant so it can take some water and look as it did before the water. I really like this one and will buy a new one when this is done. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!