tisdag 3 mars 2015

Recension M Picaut Calming Cocoon Cream

I December lanserades en ny kräm i M Picaut's hudvårdsserie, Calming Cocoon Cream som ska verka lugnande, närande och ge spänst. 
Den innehåller bland annat avokado olja och kokosolja. Den huvudsakliga ingrediensen är dock avokado oljan, som är väldigt rik på omega 9 vilken binder fukt, lugnar huden och dämpar rodnad. Den innehåller även en hel del antioxidanter som skyddar huden från fria radikaler. De fria radikalerna bryter ner huden utifrån. 
Burken innehåller 50 ml och kostar ca 699 kr och finns att köpa bland annat på Hudoteket.se och på utvalda salonger. 



Krämen i sig känns väldigt tung, nästan som en salva och man behöver väldigt lite för att det ska räcka till ansikte och hals. Jag som har ganska känslig hud som samtidigt är yttorr tycker att denna funkar väldigt bra. Jag använder den under natten, inte varje natt men när jag känner att huden behöver extra fukt. Den lägger sig lite som en hinna utanpå huden och den känns lite flottig, jag kanske överdoserar?, men den ser inte alls flottig ut när jag tittar i spegeln. Nu spelar ju det inte så stor roll eftersom jag bara har den under natten. 
På morgonen så känns huden väldigt mjuk och smidig, den är klar och har fin lyster. Yttorrheten blir bättre om jag använder den några nätter på rad. Så jag tycker detta är en toppenkräm. Den tunga glasburken tillför en känsla av lyx och krämen i sig känns väldigt rik och lyxig den med. Två tummar upp!

This cream was launched in December here in sweden, it's from a swedish brand called M Picaut. I really don't know if it's available in other countries. It's a rich luxurious cream with avocado oil as the main ingredient. It's supposed to give moisture and protect the skin, helps to calm down redness.
I have fairly sensitive skin and it's very try at the surface so this has been amazing as a night treatment for me this winter. I really like it. I wake up with calm skin that looks healthy and clear. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!