lördag 7 februari 2015

Bare Minerals Top Shelf

Här har vi en liten duo jag tittat på länge, Top Shelf från Bare Minerals ready linje. Det är en liten kompakt dosa med en gummi aktig yta på utsidan, ni vet den som drar till sig smuts som om det inte fanns någon morgondag. 
I locket hittar vi en spegel, det följer även med en lite skumgummi applikator. 




Här ser vi de två skuggorna som gömmer sig i dosan. Den ljusa heter Mixologist och den bronze/guldfärgade heter Cognac. 


Som ni kan se på min swatch så är Mixologist lite mindre in your face och gör sig alldeles utmärkt som highlighter eller som en wash över ögonlocket om man är ute efter något diskret. Medan Cognac är verkligen hur pigmenterad som helst. Detta är ett svep med fingret utan någon primer, på bar hud (!) Den blir nästan som flytande metall på ögonlocken, har jag den över hela locket och suddar den uppåt mot globlinjen så ser det ut som jag har fler än en färg. Helt galet snygg. 
Så denna kan jag verkligen rekommendera, en toppen duo. 
Tillhör det permanenta sortimentet och kostar ca 290 kr i svenska butiker. 

Loving the duo Top shelf from Bare minerals. Look at that swatch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!