onsdag 7 januari 2015

Clinique Take the day off cleansing balm

Jag är ett stort fan av olika typer av rengöringsoljor och likande, och cleansing balms tycker jag hamnar under kategorin rengöringsolja. Jag har inte provat så många olika varianter av denna typen av rengöring så därför är det extra skoj att prova nya. 
Nyligen har jag fått vantarna på ett exemplar av Clinique's variant, Take the day off cleansing balm. Jag har bara hört bra saker om denna så jag ska precis till att börja testa den. 
Produkten kommer i en plastburk med skruvlock, man får ganska mycket produkt för pengarna 125 ml för 295 kr är inte så pjåkigt. 
Rengöringen beskrivs som lätt och ska enkelt ta bort make up och smuts. Den fasta formulan blir snabbt till en olja vid kontakt med huden. Den ska vara kladdfri och inte heller torka ut huden. 

Vad jag har förstått så säljs den enbart genom Cliniqie's hemsida och alltså inte i några fysiska butiker, vad jag vet. Så man får beställa via nätet om man vill ha en. På hemsidan ser det ut som att den är slut för tillfället men det kommer säkert påfyllning inom kort. 

Har ni provat den? Eller har ni tips på andra bra cleansing balms?



Got my hands on a jar of Clinique's Take the day off cleansing balm and I'm super excited to try this one out. I've heard so much great things about it and I personally love cleansing balms and oils. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!