fredag 2 januari 2015

Bobbi Brown Long wear cream shadow stick

För ett tag sedan fick jag hem dessa tre från Bobbi Brown, det är krämskuggor i pennform. De ska ha bra hållbarhet och vara enkla att tona ut och ska sitta länge.
Jag brukar ha problem med att sådana här produkter lägger sig i veck, dock inte long wear gel sparkle från samma märke den sitter som berget. med dessa upplever jag att den ljusa lägger sig lite i veck, de andra två sitter bättre. Använder jag primer under sitter de som berget.


De kommer som en liten penna där man skruvar upp produkten. Själva produkten är väldigt mjuk och glider på lätt. Den ljusrosa måste man bygga upp mer än de andra två för att få den opak. Men jag tycker det är väldigt snyggt att lägga enbart den lite tunt på ögonlocket. 

Smokey topaz, Pink sparkle, Espresso bean

Pink sparkle, Espresso bean, Smokey topaz

Espresso bean, Smokey topaz, Pink sparkle

Visst är de fina? Vad jag ser så finns inte just dessa tre nyanser kvar i sortimentet som Kicks.se har. Däremot så finns det flera andra, jag tycker absolut att dessa är värda att spana in om man är ute efter en krämskugga som är lättjobbad och sitter bra. Funkar jättebra som bas för puderskuggor med. 
De kostar ca 335 kr styck. 

Love these cream shadow sticks from Bobbi Brown. The wear really well and are easy to blend. They're creamy and goes on like a dream. I want more shades. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!