måndag 8 september 2014

The Body Shop Make My Heart Gleam Color Crush Lipstick

I somras lanserade The Body Shop tre nya nyanser av deras Color Crush läppstift. En av dessa tre är Make My Heart Gleam, tyvärr står inte namnet på själva hylsan utan där ser man bara numret som stiftet har, detta har 140.

Stiftet känns mjukt och behagligt på läpparna, ganska återfuktande för att vara ett läppstift. Det innehåller en hel del skimmer, det känns lite lite på läpparna men absolut inte så det stör. Dock får det en väldigt frostig look på läpparna vilket jag har ganska svårt för, färgen är fin och läppstiftet är skönt på läpparna men det kunde varit lite mindre skimmer för min del. 
Det jag brukar göra för att tona ner det an aning är att lägga på ett läppglans i liknande nyans, det har iallafall fungerat för mig. Jag gillar ju trots allt allt med det förutom allt skimmer. 

Kostar 165 kr hos The body shop, just nu ligger det på 115 kr så passa på om det är någon av color crush stiften ni kikat på. 


A new shade of the body shops color crush lipsticks, 140 Make my heart gleam. A lovely shade, could have had just a tiny bit less shimmer in it. Other than that I love it, feels nice and smooth on the lips. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!