onsdag 23 juli 2014

Drömmar om webshop

Något som jag har funderat på av och till är att starta en webshop. Jag menar hur kul vore inte det? Som ni som läser min blogg redan vet är jag ju väldigt intresserad av smink, hudvård, ja det mesta som har med skönhet att göra så för mig vore det naturligt att öppna en webshop som säljer detta.
Men då är det ju bara att köpa hem ett lager och börja sälja?
Nej, det är väldigt mycket man måste tänka på innan man börjar, vilka produkter ska man sälja, från vilken agentur ska man köpa in dom, vilken typ av webhotell ska man välja? När man kommit så långt att man har allt detta klart för sig hur ska man nå ut till kunder? Ja listan över frågor kring detta kan göras väldigt lång. Hemsidan måste se snygg ut samtidigt som det ska vara enkelt att handla och att få en överblick.
Min vision av en webshop är ännu bara en vision och jag har ingen direkt plan på hur jag ska ta mig dit, men jag tror att det löser sig om det är meningen :)
En hemsida som jag har tittat lite på när jag funderat över detta är Smelink. De har även en bra guide på vad man kan tänka på innan man startar sin webshop. De har faktiskt en del som kan vara bra att läsa innan.





Detta inlägg är ett samarbete med Smelink. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!