tisdag 17 juni 2014

Bare minerals prime time BB primer cream

BB primer cream från Bare minerals är en färgad kräm med egenskaperna hos en primer, spf 30, att den är färgad gör även att den jämnar ut hudtonen, den har lätt täckning. 
Jag tycker att detta är en superbra produkt, den gör att jag slipper använda separat spf de flesta dagar då man bara jobbar och så, den täcker lite innan min mineral foundation vilket ger ett snyggare resultat, enligt min mening. Dock måste jag använda en primer under, min vanliga primer som jag alltid använder innan make up då jag inte tycker den håller min oljiga t-zone i schack riktigt lika bra. 

Detta har verkligen klättrat upp bland mina favoriter snabbt, använder den i stort sett varje dag sedan jag fick hem den. Den smälter snabbt in i huden och lämnar ingen konstig hinna, blir inte heller blank som av många andra produkter med spf. Två tummar upp från mig!
Finns ute i butik nu och kostar ca 395 kr för 30 ml.


Love this new BB primer cream from Bare minerals. It gives a light coverage and it has spf 30, I do use a separate primer though. It does not control the oils in my t-zone as good as my regular primer so I tend to use that under this. Other than that I think this is a really great product and I've been using it every day since I got it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!