torsdag 15 maj 2014

Tvål skincare Pink Cotton Candy Body Butter

Här har vi ett kroppssmör från Tvål i doften Pink cotton candy. Doften är söt och det doftar liksom nybakat. Jag gillar den här på kvällen, jag gillar lite fräschare lättare dofter på morgonen och lite sötare på kvällen. Inte alltid men just nu är det på det viset.

Själva smöret är fluffigt i konsistensen, känns som om det är vispat. Jag tycker det går in snabbt i huden men det lämnar något kvar, ingen jobbig hinna eller något som ligger kvar jättelänge. Det är väldigt svårt att förklara. Men jag upplever ändå att det går in snabbt i huden. 
Doften stannar kvar resten av kvällen vilket jag tycker är trevligt.
Det innehåller mycket sheasmör men även olja från kokosnöt och mandel så det återfuktar riktigt bra. Burken innehåller 120 ml, något mindre än de jag är van vid på ca 200 ml men jag tycker inte det gör något för då känns det som att jag faktiskt har en chans att använda hela burken.
En burk blir din för 129 kr och hela maj så har de 25 % rabatt på alla produkter i Pink cotton candy serien. 
De har en doftspray i den här doften som gärna hade fått flytta hem till mig.



I'm in love with this lovely fluffy body butter from Tval in the Pink cotton candy scent. It smells lite new baked cupcakes or something. Just love it. It moisturizes the skin well, it contains shea butter, coconut oil and almond oil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!