fredag 16 maj 2014

Cicamed Vanilla scrub

Cicamed vanilla scrub är en mekanisk peeling som skonsamt avlägsnar döda hudceller och orenheter med hjälp av fina frön från äkta vanilj och naturliga microbeads från risvax och rapsolja. Det som skiljer vanilla scrub från liknande produkter är att vanilla har sfäriskt formade korn med en slät yta, vilket ger stimulerande micromassage utan att rispa eller skada huden. Den innehåller även mjukgörande kokosolja och kakaosmör som återfuktar huden. 
I samband med lanseringen av vanilla scrub har Ceannis designat en snygg necessär. 
Vanilla peelingen kostar ca 250 kr och necessären ca 225 kr.

Jag har använt pejlingen ett tag och jag tycker den fungerar riktigt bra. Den peelar men den känns inte irriterande på huden, efteråt känns huden ren och har fin lyster. Man kan använda den upp till 3 gånger i veckan men jag har nöjt mig med 1 gång, ibland 2 och tycker att det räcker för min hud. Doften på peelingen är riktigt god, vanilj med pepparmint, det är nästan så man vill äta den.
En riktigt bra skrubb för ansiktet om man är ute efter en helt vanlig mekanisk peeling med korn. Den känns lyxig att använda både i konsistensen och den underbara doften.
Dessutom är jag riktigt förtjust i den snygga necessären, den är så fin och den är riktigt rymlig. Jag har använt min till make up när jag har rest.


A new face scrub that I have been trying out. With real vanilla powder and coconut oil, it smells like vanilla and peppermint love that smell. And it does a really great job exfoliating my skin without irritating it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!