söndag 27 april 2014

Comfort Zone Skin Defender Urban Protection SPF 30

Nu när solen tittar fram mer och mer är det ju viktigt att skydda huden från dess UV-strålar. Just nu så provar jag en nyhet från Comfort Zone, Skin Defender Urban Protection med SPF 30. Den skyddar huden mot föroreningar, UV-strålar och oxidativ stress, huvudorsakerna till att huden åldras i förtid. Den är lätt i konsistensen, återfuktar huden och gör den inte vit, som många produkter med SPF annars gör. 
Produkten är framtagen till att fungera som underlag för make up. Man lägger den ovanpå sin vanliga dagkräm, kan även användas som dagkräm om man inte är så torr i huden.
Flaskan kostar ca 325 kr.

Jag tycker än så länge att den fungerar väldigt bra, både som solskydd och som underlag för make up. Jag kommer testa den vidare och komma med en bättre recension men tummen upp än så länge.

Har ni provat den? Eller är ni sugna på att prova den?


This is a new product from Comfort Zone that is supposed to protect the skin from UV-radiance, pollution and oxidative stress. It has a light formula that is absorbed by the skin fast. It moisturizes the skin and can be used over your day cream or as a day cream. It works really well as a base under make up. 
So far I'm really liking this one. I will test it out a bit more, but so far two thumbs up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!