onsdag 12 mars 2014

Nars Duo Eyeshadow Kauai & China Seas

I vår släpper Nars lite nyheter, bland annat två stycken duo skuggor, som jag tänkte visa er idag.
Skuggorna kommer i den klassiska Nars-dosan med gummiliknande yta, som är jättesnygg och blir bra på bild men drar åt sig smuts som inget annat. 



Här har vi de två skuggorna, China Seas till vänster och Kauai till höger.

Kauai


Här ser ni swatch på duon Kauai, som består av en kall guldfärgad skugga och en kall lila.

China Seas


Duon China Seas innehåller en aquafärgad skugga med lite guldskimmer, inte helt olik Steamy från Mac, och en vinrödish skugga med lite lila/rosa skimmer.

Kauai är helt klart den bättre duon av dessa två då skuggorna i den är galet mjuka och krämiga. De glider på huden som smör och jämna och fina blir dom. Denna är ett måste och guldkornet av de två.

Skuggorna i China Seas är något hårdare, den aquafärgade är ganska bra att jobba med och blir hyfsat jämn på huden. Medan den vinröda är väldigt hård och jag får jobba med väldigt många lager för att få den jämn på swatchen, den är inte heller alls lika pigmenterad som de övriga. Däremot så kan jag tänka mig att den är riktigt bra till övergångar mellan olika skuggor.

Vad tycker ni om dessa? Är det någon av dom som lockar er?

Kauai and China Seas from Nars spring collection. Love the Kauai shadows creamy and aplies like a dream, while China Seas shadows is a bit harder not as pigmented and quite hard to work with especially the reddish one. Love Love Love the Kauai duo till death do us part. End of message.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!