tisdag 28 januari 2014

No Bullshit Day med Daisy Beauty

För ett tag sedan var jag på plats i Stockholm för att vara med på "No Bullshit Day" som anordnades av Daisy Beauty med Kicki Norman i spetsen. Vi vistades i Tändstickpalatset mitt i centrala Stockholm, de har konferenslokaler med mera, väldigt fina lokaler. 
Dagen började med frukost, därefter berättades det lite om lokalerna.



Annica Joensuu, ordförande i SHR, pratade myter om huden och hur den egentligen fungerar. Hon har jobbat som lärare på skolor som utbildar hudterapeuter så hon var väldigt pedagogisk och intressant att lyssna på. Även om det mest var repetition för min del som hudterapeut.



Pär Svahnberg pratade om kemi, vilket faktiskt var väldigt intressant. Jag var inte så intresserad av det i skolan, men "rätt" lärare gör verkligen stor skillnad. Han pratade en hel del om dos och respons, allt är farligt i höga doser. Han pratade även om att allt faktiskt är kemikalier. Väldigt intressant att lyssna på.


Mat. Det var buffé från Karott. Väldigt smaskigt.

Efter lunchen pratade Marie Lodén om falsk marknadsföring och hur man testar produkters effektivitet.


Till sist pratade Kicki om vad som gör henne förbannad, t.ex. att vi bloggare tar för dåligt betalt för våra inlägg, det vill säga de som gör sponsrade inlägg. Så pratade vi om hur man hanterar påtryckningar och så från företag. Vi gjorde även grupparbete kring det.

Det var en mycket intressant och lärorik dag, som hade behövt många fler timmar. Tack så hemskt mycket Kicki för att jag fick komma och för en fantastisk dag!

No Bullshit Day with Kicki Norman. A day with lots of useful information for beautybloggers. 

2 kommentarer:

  1. Det var en riktigt rolig och lärorik dag. Kul att träffa dig där, hoppas vi ses snart igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen kul att träffa dig också :) Det lär vi göra :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!