måndag 4 november 2013

Pressfrukost med Bobbi Brown

Det amerikanska make up märket Bobbi Brown har kommit till Göteborg. I morse bjöd de in till pressfrukost och jag var där tillsammans med ytterliggare 10-15 skönhetsbloggerskor, på Åhléns City. 
Vi fick en presentation av märket och även en snabb presentation av vem Bobbi Brown är. 
Det bjöds på en lyxig frukost med bland annat omeletter och yoghurt med färska bär, jag fick såklart ingen bild på frukosten var upptagen med att äta den.



Make up artisten Ida gick igenom de tio steg som de lär ut hos Bobbi Brown's diskar. Här har Ida lagt en full make up på modellen. Det blev väldigt naturligt och fint. Stegen är:

1. Återfuktining
2. Corrector & Concealer
3. Foundation
4. Puder
5. Rouge
6. Läppstift
7. Bryn
8. Ögonskugga
9. Eyeliner
10. Mascara


Bobbi Brown startade sitt företag 1991 med endast en handfull läppstift och en enkel filosofi: Kvinnor vill se ut och känna sig som sig själva, bara vackrare och med större självförtroende. Make up:en bygger på att utbilda kunderna till att bli experter på att sminka sig själva och återskapa looken de fått hjälp med vid diskarna hemma. Jag tycker att konceptet är väldigt bra.

Ett bra tips vi fick, som jag inte tänkt på tidigare, är att välja ett rouge i samma nyans som din naturliga läppfärg och sedan matcha rouget med läppstift. Då har man rouge och läppstift som passar för alla tillfällen. 

Bobbi Brown är ett helt nytt märke för mig, har bara hört talas om det tidigare, så det ska bli intressant att prova de produkter som följde med hem. Det var svårt att slita sig från disken då jag helst hade tagit med mig större delar av den hem. 

Har ni provat något från Bobbi Brown? Finns det några produkter man inte får missa?

This morning I was at a press breakfast with Bobbi Brown. Real nice and it was interesting to learn about a brand that is new to me.
Have you tried this brand out? Do you have any favorites?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!