fredag 1 november 2013

BareMinerals Marvelous Moxie

Marvelous Moxie från Bare Minerals är deras nya serie med läppstift och läppglans. Jag har ett läppglans och ett läppstift att visa er.

Läppstiften finns i 16 olika nyanser, har long-lasting effekt, innehåller exotisk olja och omega-fettsyror som återfuktar, vitamin A,C och E som ger antioxidant-skydd. Läppstiften kostar 285 kr styck.

Jag har provat nude-nyansen Be Free, stiften är verkligen täckande och känns väldigt återfuktande och sköna på läpparna. Just den här nyansen framhäver torrflagor och skavanker ganska mycket. Däremot är det en av de få riktigt nude stift jag trivs i och inte känner mig som en tub idomin. Jättesnygg nyans, jag gillar den verkligen.




Läppglansen finns i 12 olika nyanser och finns i lite skirare och mer täckande varianter. De innehåller shea, avocado och murumurusmör som ska verka återfuktande. Även glansen innehåller vitamin A,C och E som förser läpparna med antioxidanter. Läppglansen kostar 285 kr styck.

Detta läppglans doftar/smakar mint choklad. Mint choklad! Hur smaskigt som helst, inte för att jag äter det, men ni vet man känner ju smaken av det när man har det på sig. Det ger en lite kylande känsla som faktiskt är ganska behaglig. Glanset känns mjuk och skönt på läpparna, det är av det lite klibbigare slaget, dock inte så det blir jobbigt men det sitter ganska länge. Vilket är skönt då jag inte behöver bättra på det så ofta. Jag har provat nyansen Maverick som är en brunröd nyans med guldigt skimmer. Jättefin höstfärg. 



Jag är väldigt förtjust i dessa nya läppstift och glans och jag är väldigt sugen på fler nyanser. Har ni hunnit prova dom än?

So I've tried these new lip products from Bare Minerals. I really like them, they taste like mint chocolate how awesome is that? The lipstick is one of the few nudes that I can wear so I really enjoy these products.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!