torsdag 23 maj 2013

Recension Fenjal Creme Bath Oil

Fenjal är ett märke som firar 50 år i år. När jag var på eventet med Daisybeauty och Fenjal så fick jag bland annat med mig den här bodoljan. Badoljan är den första produkten som tillverkades av Fenjal, någonsin, lite kul att veta. Den har en vacker turkos färg och kommer i en lyxig glasflaska. Den doftar Fenjal, kan man säga så? Den har den klassiska pudriga vaniljdoften som Fenjal har. Jag har blivit väldigt förtjust i den här doften, jag har sett att det ska finnas en parfym i sortimentet som står högt upp på min önskelista numera. 

Till badoljan då, man fyller korken med oljan och häller den sedan i badvattnet. Oljan lägger sig inte ovanpå vattnet utan den löser sig i vattnet, vilket gör att vattnet nästan ser lite mjölkigt ut. När man hällt i oljan i vattnet så känner man hur hela badrummet börjar dofta, vilket på mig har en ganska lugnande effekt. Detta är ett perfekt fredagskvällsbad, krypa ner i ett varmt väldoftande bad efter en arbetsvecka. 
Huden känns väldigt mjuk och återfuktad efter, jag har provat att smörja mig efter och även att inte smörja mig efter. På vintern så hade jag nog behövt smörja mig efter ett bad, men nu på sommaren så klarar jag mig med den återfuktningen som oljan ger. Vilket jag tycker är himla smidigt.

Flaskan har jag någon slags hatkärlek till, den är ju väldigt fin och känns och ser lyxig ut, men klumpig som jag är så är jag ju rädd att den ska åka i golvet.. 
Så lämnar oljan en hinna kvar i badkaret som man får ta till Ajax och skrubba ganska ordentligt för att få bort helt. Inga stora saker men ändå. 


Jag är verkligen imponerad över hur bra den här badoljan är, jag menar det är ju en badolja. Jag gillar hur den känns, hur den löser sig i vattnet och framförallt doften. Jag kommer definitivt att köpa mig en ny när den här tar slut.

Betyg: 4,5 / 5 (litet minus för att den är lite svår att få bort från badkaret)
Pris: 99 kr / 125 ml


This is a bath oil from the Swiss brand Fenjal, it has that lovley Fenjal scent, powdery vanilla. This is THE best bath oil I've ever tried, no joke! It makes my skin really soft and smooth, and in the summer I don't have to use a moisturiser for my body after the bath, Perfect!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!