torsdag 24 januari 2013

IsaDora Nacré

Nacré tillhör IsaDoras nagellackskollektion med ljusa skira lack. Just detta drar både mot grönt och även orange/rosa. Helt beroende på ljuset.

Jag tror att detta gör sig bäst ensamt på nageln eller möjligtvis över ett annat ljust lack. Har man det över ett mörkare lack tror jag att risken finns att det mörka lacket blir mer gråaktigt. På bilderna har jag två lager lack, det är inte tänkt att detta ska vara ett helt opakt lack. Jätte fint i solljus, men blev lite platt och intetsägande i inomhus ljus vintertid. Tror detta kommer vara riktigt fint under våren och sommaren. Torktiden var helt ok och formulan var bra den med. Jag använde CND Ridge Out som underlack och Air Dry som överlack.

2 kommentarer:

  1. Kanonfint! Men jag gillar det nästan ännu bättre över tex svart. Jag upplevde det inte alls som gråaktigt när jag swatchade, bara silvrigt och grönt (http://skimmerskuggan.blogspot.se/2013/01/jamforande-fargprover-pa-isadora.html).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte mest på att det svarta inte blir svart längre.. Men det ser Jättefint ut på dina bilder :) kul när man kan variera sig så med samma lack :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!