tisdag 4 september 2012

Recension CND Air Dry

Air Dry från CND är ett snabbtorkande överlack. Det blir väldigt blankt och ytan blir nästan lite glasaktig. Det funkar bra ihop med de flesta lack, jag har inte stött på något som det inte fungerat bra med. Flaskan är på 9,8 ml och kostar ca 140:-. Efter sådär tre eller fyra dagar brukar de flesta lack fortfarande vara snygga, alltså inget shippande eller liknande. Men, tyvärr så försvinner en del av den glossiga finishen. Vilket förmodligen beror på slitage, men som sagt så är själva färgen intakt så man klarar ganska många dagar. Om jag då ska jämföra detta med Seche Vite som jag använde innan, och tyckte jättebra om! Så är detta bättre i mina ögon då det 1. Inte krymper lacken 2. Inte segnar ihop totalt när man knappt kommit halvvägs in på flaskan.
Jag tycker detta är ett bra överlack och kommer köpa detta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!