fredag 7 september 2012

Dagens tips!

Ni vet När man tar bort nagellack med bomullsrondeller så får man ofta bomullstrådar kvar runt naglarna. Vilka sedan lägger sig fint i det nya lacket man applicerar efteråt? Som jag stör mig på när det händer! Så här kommer ett tips för er som upplever samma sak.

Använd kompresser! De finns att köpa på apotek och är inte så fasligt dyra. De har lite struktur som rubbar bort lacket effektivare och så suger de inte åt sig lika mycket remover. Win win!!
Jag tycker det är mycket smidigare än vanliga bomullsrondeller. Har någon av er testat? Om inte så ge det en chans!

3 kommentarer:

  1. Tror det var Lipglossbitch som tipsade om att glitterlack lättast tas bort med filt-tyg. Man kan köpa det på metervara i tygaffärer och det går ju bara åt en liten ruta vid varje användning.

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!