tisdag 11 september 2012

Catrice eyeshadow palette OMG! I want that

Denna palette köpte jag på min Tysklands resa och den är från Catrice. Den kostade runt 50 lappen. Jag upplever att dessa skuggor är lite ojämna i kvaliteten. Vilket inte är helt ovanligt när det kommer till budget märken.


Som ni ser på swatchbilden så är den ljusa guldiga skuggan väldigt dåligt pigmenterad och faktiskt tillochmed smulig. Den bronzefärgade skuggan däremot känns väldigt krämig och har bra pigment och glider på fint på huden. Den grågröna skuggan blir ganska jämn vid applicering men har inte alls mycket tryck i sig. Den mörkt grå skuggan är mattare och därmed blir den ojämnare vid applicering, den har helt ok pigmentering men blir som sagt ojämn på huden.

Hade jag vetat att den var ojämn i kvaliteten så hade jag inte köpt den, men den var ju inte så dyr. Men jag tror ändå att Catrice har små guldkorn i sitt sortiment.

Någon av er som provat skuggor från Catrice? Upplever ni att de har ojämn kvalitet också?

2 kommentarer:

  1. Jag tror bara jag testat deras nagellack och de är helt ok! Många kul färger...

    SvaraRadera
  2. Har bara sett märket via makeupgurus på youtube..

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!