tisdag 8 maj 2012

Recension Glominerals sheer tint base

gloSheer Tint Base är en lättare foundation som jämnar ut hudtonen men lämnar ytan lätt transparent. Den döljer brister samtidigt som huden får en lätt, frisk lyster. Resultatet blir näst intill genomskinligt och halvmatt. Passar alla som vill ha en lättare makeup.

Jag använder denna varje dag och fixerar den med mineralfoundation i puderform. Detta gör att jag behöver mindre både av denna produkt och min mineralfoundation. Samtidigt som huden blir mer återfuktad än om jag enbart skulle använda min mineralfoundation. Jag har inte jätte mycket att täcka eller dölja men vill få ett jämnt resultat med lyster. Så är denna super bra. Har inget negativt att säga om den. Dock bör man tänka på att den ger lätt till medium täckning.

Den är lätt att applicera, jag använder fingrarna. Den täpper inte till porerna och det känns i princip som att man smörjt ansiktet med moisturiser.

Den kostar 399:- den är väldigt dryg så den kommer räcka ett tag. Finns att köpa på bl.a. Eleven. Eller salonger som säljer märket.

Jag kommer absolut att köpa mig en ny när min tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!