lördag 5 maj 2012

Min nagelvårds rutin

Detta är vad jag brukar använda för att hålla mina naglar fina mellan manikyrerna.
*Polerblock från Depend, tvåsidigt enkelt att använda.
*Cuticule remover cream från Sally Hansen. Super effektiv när man vill mjuka upp och putta tillbaka nagelbanden.
*Nagelbands sax för små flisor som sticker ut, torra eller annat som bör klippas bort.
*Nagelborse att göra rent med under naglarna, ska ju inte pillas under naglarna.
*Orangepinne för att putta tillbaka nagelbanden.
*Glasfil för att fila ner och ordna till formen på naglarna.
*Rubystone används alltid fuktad, för att fila bort hud från nagelvallen och ta bort gradiner som blir efter filning.
*Olja, brukar använda LCN eller Backscratchers, gillar den från Backscratchers bättre.
*Lemony Flutter från Lush för att smörja lite extra de dagar det behövs. Älskar denna.
*Överlack Air dry från CND
*Underlack Toughen up från CND

Detta är vad jag tycker funkar för mig för att hålla naglarna i trimm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!