torsdag 27 oktober 2011

MD Formulations Continuous renewal serum

Detta serum har en lätt vattenbaserad formula som peelar bort döda hudceller och gör huden mjukare. Den löser upp tilltäppta porer och ger huden en ny fin lyster. Ökar hudens fuktnivå på djupet samt förebygger de första ålderstecknen. Innehåller lugnande växtkomplex samt 12% glycolsyra vilken är pH balanserad till 4,4.

Jag använder denna direkt efter jag rengjort ansiktet, oftast på kvällen, så brukar jag vanligtvis lägga en aromessence från Decleor ovanpå. Varför dubbla serum? För att detta gör små kanaler som går djupare ner i huden och gör att efterföljande produkt (i mitt fall ytterliggare serum) har lättare att ta sig ner i huden. Så fortsätter jag med ögon och dag/nattkräm. Jag brukar ha dubbla serum på natten eftersom det är då huden tar åt sig mest näring.

Jag upplever att jag får en jämnare hudton och bättre fukt när jag använder detta serum. Det märks mest när jag slarvar och inte använder det, att huden ser mycket tröttare och glåmigare ut. Använder man produkter med syror ska man vara noga att använda ett bra UV skydd dagtid.
Kommer jag köpa en till? Absolut, om jag inte ramlar över nåt liknande jag inte provat. Pris ca 645:- för 60 ml hos återförsäljare, salonger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!