onsdag 21 september 2011

Top Tre Favorit Parfymer

Detta är mina tre favorit parfymer för tillfället. Utan inbördes ordning.

Giorgio Armani
Diamons Intense

Doftnoter
Top: Hallon
Hjärtnot: Bulgarisk ros
Basnot: Patchouli, Bourbon Vaniljessense
Jag tycker den här parfymen doftar sofistikerat och samtidigt lite mystiskt. Det är en perfekt höst eller kvällsparfym. Den sitter kvar länge och är väldigt koncentrerad så lite räcker lång väg. Finns att köpa på tex kicks.se eller Åhléns.
30 ml får du för ca 519:- och 50 ml för ca 699:-

Elizabeth Arden
Fifth Avenue
Doftnoter
Top: Syren, lindblommor, magnolia, mandarin, bergamott och liljekonvalj
Hjärt: Viol, bulgarisk ros, jasmin, persika, kryddnejlika, muskot och ylang ylang
Bas: Iris, vanilj, sandelträ, amber och mysk
Detta är en mycket lättburen doft. Är väldigt fräsch men samtidigt klassisk. Den sitter kvar hela dagen utan att bli unken. Den påminner mig om Hydra floral krämen från Decleor (men lite mer parfymig) som doftar väldigt friskt och lite blommigt. Denna har jag faktiskt inte sett till på kicks eller Åhléns på ett bra tag, själv har jag haft min nåt år så kommer inte ihåg exakt pris eller var jag köpte den. Tror det var på kicks. Hur som hittar ni denna så prov sniffa den för det är en väldigt trevlig doft.

Clean
Warm Cotton

Noterna som vi hittar i denna härliga doft är citrus, lilac och jasmin med en bas av både amber och mysk.


Detta är också en riktigt trevlig "vardags" doft, men med en lite renare känsla än 5th. Även denna sitter hela dagen och håller sig fräsch under hela tiden den sitter. Finns att köpa i 30 ml för 455:- eller 60 ml för 699:- hos Kicks

Vilka är era Top Tre parfymer?

1 kommentar:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!